hoe verwerk je een verkrachting die 14 jaar geleden gebeurt is en nog steeds nachtmerries van hebt????

Ik ben 14 jaar geleden misbruikt in mijn slaap heb nu een nieuwe vriend maar die kan mij hier niet bij helpen ik heb door die verkrachting nog steeds angst als iemand mij aanraakt als ik slaap hoe kom ik hier van af

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Psyche
1.3K
Ritsuka
8 jaar geleden
Heb je daar toen begeleiding bij gehad?
Erna55
8 jaar geleden
Een verkrachting kan heel diep ingrijpen in je leven. Hiervoor geldt zeker niet : pijn heel alle wonden. Daarom heb je er na 14 jaar nog last van. Dat is heel logisch.
Je kunt de gevolgen van een verkrachting alleen maar " oplossen" door het echt te verwerken. Zoek hiervoor psychologische hulp. Ook na zoveel jaar. Het is beter na 14 jaar hulp te zoeken dan te wachten tot het vanzelf over gaat. Er zijn mensen die na 20 jaar nog hulp zoeken.

Antwoorden (1)

Het beste is daar met een psycholoog over te gaan praten. Zoek ook een lotgenotencontact op internet en lees (in boeken) de ervaringen van andere mensen met betrekking tot hun verkrachting. Het kan je helpen te vernemen hoe zij er bovenop gekomen zijn en hoe ze er jaren later tegenaan kijken. Hier heb je alvast een link maar kijk ook nog verder. Enne.... houd je taai hé! Het feit dat je er nu iets aan wilt doen betekent dat jij er weer bovenop gaat komen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Veel aandacht geven aan nare gebeurtenissen uit het verleden kan naar mijn mening ook averechts werken. Er zal dus een evenwicht gevonden moeten worden tussen het aandacht geven aan het verleden en het zich richten op de toekomst. Hoe dat evenwicht het beste kan worden bereikt, kan met de psycholoog worden besproken. De beste oplossing zal voor iedereen anders zijn.